„Nawet w czasie wakacji rozwój potrzebuje inspiracji” to hasło tegorocznej Letniej Akademii Biznesu, która trwała od czerwca do sierpnia 2025 roku. To pierwsza Letnia Akademia w ramach Akademii Biznesu Akademii Biznesu – Business College Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie.
Idea Letniej Akademii powstała z potrzeby zainspirowania naszych klientów oraz zachęcenia ich do sięgania po pomoc ekspertów w czasach dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej. Powstanie nowej ustawy O rynku pracy i służbach zatrudnienia, która weszła w życie od 1 czerwca 2025 roku, również było niemałym wyzwaniem. Zmiany legislacyjne pociągnęły za sobą zmianę zasad, regulaminów, druków, wniosków, decyzji oraz konieczność wielu konsultacji i wyjaśnień. Nasi pracownicy byli do dyspozycji przedsiębiorców powiatu mławskiego przez cały okres wakacyjny. Służyli radą, pomocą i dzielili się wiedzą. Płynne przejście i brak przerwy w udzielaniu pomocy naszym Klientom wymagało od nas wiele pracy i przygotowań. Musimy uczciwie przyznać, że sprostaliśmy temu zadaniu. Jednak, żeby nie być gołosłownym, przytoczymy kilka faktów.
W sprawach pomocy, jaką Urząd oferuje pracodawcom i przedsiębiorcom w czasie trwania Letniej Akademii Biznesu udzielono ponad 3 tysięcy różnego rodzaju konsultacji. Były to wizyty osobiste, kontakty telefoniczne, e-mailowe. Dotyczyły one rozwoju zawodowego, wsparcia finansowego czyli m.in. wniosków, naborów, zasad korzystania, itp., realizacji ofert pracy oraz innych działań promocyjno-rozwojowych, które oferujemy w ramach naszych usług, takich jak konferencje, warsztaty czy mobilne punkty informacyjne. O ile kontakty telefoniczne czy e-mailowe mogą mieć postać bardzo krótkich konsultacji, o tyle przygotowanie nowych umów, wniosków, druków w dobie często zmieniających się przepisów i weryfikacja klienta w wymaganych systemach, nastręczały wiele pracy i zajmowały sporo czasu. Podobnie obsługa Klienta pod potrzeby pracodawcy w doradztwie zawodowym czy coachingu to proces złożony i czasochłonny.
Lokalni pracodawcy i przedsiębiorcy oraz osoby planujące prowadzenie własnej działalności gospodarczej, konsultowali się z nami głównie w sprawach korzystania z usług, form i instrumentów wsparcia takich jak:
- podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego,
- organizacja stażu,
- prac interwencyjnych,
- robót publicznych,
- refundacji kosztów doposażenia stanowiska pracy,
- korzystania z usług pośrednictwa pracy,
- organizacji eventów,
- realizacji projektów.
W związku z realizacją wymienionych form pomocy nasi pracownicy, nie tylko odpowiadali na pytania, ale również sami wychodzili z inicjatywą, udzielając wskazówek dotyczących m.in. poprawnego realizowania podpisywanych umów, umawiając się na spotkania osobiste oraz wizyty monitorujące czy organizując konferencję dla przedstawicieli lokalnego biznesu oraz wszystkich zainteresowanych jego rozwojem w ramach pierwszej rocznicy powstania Akademii. Należy dodać, że w czasie odbywających się naborów wniosków o zorganizowanie różnych form pomocy, ale nie tylko, ilość kontaktów, konsultacji itd. przypadających na jednego pracownika wynosi ponad 100 tygodniowo. A trzeba pamiętać, że te konsultacje, to nie jedyne zadanie naszego specjalisty.
Niezmiennie cieszy nas okazywane przez Państwa zaufanie. Nasza skuteczność to również zasługa naszych Klientów. W tym wypadku lokalnych przedsiębiorców, pracodawców oraz lokalnych włodarzy otwartych na nasze inicjatywy i wszystkich osób zaineresowanych rozwojem naszej społeczności. Zgodnie z mottem Akademii Biznesu Akademii Biznesu – Business College Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie: „Wspierając Twój biznes dbamy o przyszłość naszej społeczności”, kolejny raz wspólnie stworzyliśmy przestrzeń dla rozwoju naszego powiatu. Nie przeszkodził nam nawet sezon urlopowy ;).
Wszystkich zainteresowanych i zainspirowanych ;) zapraszam do współpracy:
Ilona Sychocka
doradca zawodowy, coach